Thursday, October 4, 2012

Hidden Talent





first sekali nak bagi tahu, aku mula main archery awal tahun ni.
tengok member main, tiba tiba rasa seronok nak mencuba.
bila dah cuba, rasa seronok puleeee main.
hewhew.

archery adalah sejenis sukan yang dipertandingkan di olympic.
jarak pertandingan dan jarak kt kedai kedai archery dalam shopping complex adalah berbeza sama sekali.
maksud aku jarak antara shooter ngn aim board.

termasuk kali ni (gambar di atas) ,
dah empat kali, ke lima kali ntah.
aku lupa.
hoho.
aku main archery ni.

best !
kalau korang ada ternampak kedai kedai cmni kt mana mana, try la main.
tak rugi.
Nabi Muhammad pun ada kata, ajar lah anak kamu tiga kemahiran:
1. Memanah
2. Berenang
3. Menunggang Kuda

kalau tak mampu nk belajar tunggang kuda, tak reti lagi nak berenang (macam aku),
belajar la memanah.
tak rugi punnn.
seronok lagi ada la.
:D
































ceritanya.
aku suka main sukan yang perlukan fokus dan kena pada target yang betul menggunakan tangan.
sukan yang aku dah ceburi itu adalah boling.
yes boling.
pernah ke peringkat kebangsaan dua kali time sekolah.
Form 3 dan Form 4.
masa Form 5 aku layak juga untuk mewakili.
tapi bila fikir SPM, aku tak join buat kali ke 3.

and the thing is,
aku baru je main archery ni.
tapi tak sangka mata dan tangan aku nk agak tajam (laaaaaa),
 masa main baru baru ni (gambar di atas),
aku main yang ada 12 arrows.
9 daripadanya di area center.
and yang paling terkejutzzz,
ada dua target yang aku shoot at the exact same place.
first target, arrow aku tu kt betul betul di tempat yang sama, menyebabkan arrow tu terpelanting dan tidak melekat.
second target, lubang yang sama, ada dua arrows.
wuyyoohhh.
tak sangka yeee haikal.
hoho.

tapi, aku bukannya main untuk jadikan benda tu serious.
bermain untuk suka suka.
seronok !
:D






















































*alhamdulillah dikurniakan mata dan tgn yg tajam

No comments:

Post a Comment