Saturday, July 16, 2011

Perjalanan ke minggu yang indah

hye semua!
:D







currently at home.
yeay!
dh smpai rumaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
gumbiraaaa.
:'D



the story behind it?
meh kalcube nk citeee.
hohoho.

selepas menjawab test Multimedia (Alhamdulillah boleh jawab).
percaya atau tidak, aku tak tido pn malam td.
tejagaaaa jea.
ada masalah skit.
at the same time, layan movies.
hahaha.
seronot!
cite lawak (aku lupa tajuknye) ngn Transformers 2.
layaaaann~

honestly, lpas test tu, aku x kemas beg pn lagi.
selepas beberapa puluh minit kemudian, baru aku mula kemas.
dlm masa yang sama, dengar music + on FB + menyanyi + melipat baju.
start mengemas beg untuk dibawa pulang dalam pkul 12.30 pagi rasenyea.
teruk btl ;)
mne tak nyeee.
aku dh lama x dengar music kuat2 dan layan movies kt laptop.
alang2 dh habis test tu an, buat la ape yg patut untuk memuaskan nafsu tu.
teringin sgt.
hahaha.
tp yg peliknye kn, smakin nk ke waktu pagi, aku rasa semakin sejuk.
sampai kipas aku perlahankan ke nombor 1.
siap berselimut kt meja study tu.
nak kata demam, x pn.
pelik~
pape pn,
ble dh habis kmas beg, sambung layan cite transformers 2.
sampai nk ke pukul 6.30, aku pn pegi mandi dan bersiap untuk meninggalkan bilik.
sampai ke gate guard dlm kul 7.15AM dan kemudian, bertemu dengan zati.
npe awal sgt?
sbb tike bas pukul 8~
*boleh refer kt entry sblm ni

disebabkan agak kelam kabut mse bsersiap nk klua dari bilik, aku x smpat nk singgah toilet.
sampai2 jea terminal, agak 'termenari' menahan.
hahaha.
yelaa. sbb terminal pnye tmpt untuk ke tandas tutup.
agak menggelabah la an.
xkn aku nk tahan smpai ke KL nnti.
sempuuuutt~
rupe2nye, adaaa jalan nk ke tandas.
*dlm hati - yes! nasib baik!wooohhhoooooo! alhamdulillah~

legaaaa okee.
xD


 sepanjang terjaga malam td, aku x smpt mkn pnnn.
jdnye, kami (aku dan zati) pn naik ke tngkat atas untuk beli apa2 sebagai alas perut sebelum masuk ke dlm bas.
beli xnk mengalah.
banyak gile. cm nk mkn tghari dh.
hohoho.

aaaanddddddd.
nak tau x!
^_^

yang ada sekali kt dalam bas tu was Muhaimin naim, rabiah and her twin, rokiah.
sume tu my classmates.
aku rasa cm agak seronok.
sbb slalu tgk drg kt segamat ni je an.
x pnah lg tgk kt KL.
so, jd cm excited balik sama2.
:D










situasi dalam bas:

more specific, Naim's situation.
hahahaha.
kesian btl member aku sorang ni.
die ni dh la tinggi, kaki panjang. orang depan die boleh plak selambe badak pegi rendahkan seat smpai gitu skali.
aku paling x suka orang yg pentingkn diri sndri.
die pikir ni hotel ke nk tdo smpai cmtu skali.
pikir la orang lain jgk. bukannye kt blakang kau tu xde org.
paham??!
sabar haikal.
sabaaarrr.
;D


bertolak dari terminal segamat dalam jam 8.10AM.
sampai ke Terminal Bersepadu Selatan, KL dlm jam 11.20AM.
sampai2 jea kt terminal, naim and the twins pegi cmtu jeaa.
sedih btl.
x smpat ckp bye byeeee.
*bye koranggg. jaga diri taw.
sampai ke ERL, Putrajaya Central dalam jam 12.10PM.




untuk sampai ke rumah dengan cepat dan kurang cermat (sbb agak mahal), aku pn naik teksi~
memang teksi kt putrajaya ni mahal pn.
padahal dekat jea rumah aku ngn stesen ERL ni.
nk cas smpai 9 rnggit.
klu kt segamat, bayar 9 rnggit dh lebih drpd sparuh jln nk smpai ke bandar.
;))




dan pada jam 12.20PM, akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaa.
selepas agak sekian lama tidak menghirup udara yang agak tidak segar di putrajaya,
I AM HOME.
perasaan:
meesti la best!
xkn nk sedih laaaaa.
td mse masuk je rumah, kucing aku yg tinggal lagi sekor tu sambut kepulangan aku~
terharunyeeee.
thank you cika.
:))








for lunch, ayah bawak makan di Selera Putra.
Selera Putra ni hanya terdapat di Masjid Putra, Putrajaya.
makanan2 nye agak mahal kt situ.
Nando's pn adeaaa.
ramaaaaai sgt time ktrg smpai 2.
sbb tgh lunch hour an.
dengan ramai pengunjung dari luar yg datang melawat.
mula2 dduk kt nando's tu taw.
then pekerja dyea dtg la bg menu.
ayah aku dh ckp "ayam je ke yg adaa?"
aku pn cm xde selera nk mkn ayam jea.
aku ckp kt ayah aku, kte pegi jelaaa yg ada jual nasi gorang tu.
lagi sedap kott.
kami pn beredar cmtuuu jea.
hahaha.
kesian org tu.
dh berharap ada customer yg ke 3 buat hari tu.
xD






aku mkn nasi goreng biasa ngn air sirap limauuu~
sementara menunggu kehadiran makanan, ayah aku sruh bli ice cream dlu.
(seperti rajah di atas)
sedap jgk eskem kdai tu.
ape name nye nth.
reti mkn jea.
nasi goreng yg aku oder tu pn sedap!
best~
:DD










selesai sudah lunch, aku teringat kereta kesayangan ku~
KELISA FAIRLADY Z.
hohoho.
dh lama x bawak dyeaa.
dan dh lama tak hantar service.
aku pn ambk kptsn untuk hantar kereta ku ini ke tempat yg spatutnya di kajang.
kdai ni service kereta ni dekat jea ngn kdai mak.
alang2 dh smpai tu, aku singgah kdai mak aku jp.
rindu nk tgk akk aku ngn anak buah, AUNI!
mak aku xde pn kt kdai. sbb ade bengkel kt putrajaya.
tinggal akk aku je la yg menyambung bisnes mak aku ni.
die tgh mengajar students.
macam mak aku jgk.
bagus btl akk aku yg sulung ni.
besar pahala dyea tlg mak.
:)








ini lah dyea AUNI!
comel kaaann?
:DD


nama penuh, Ummul Auni Aufiyah.
yang membawa mksud ibu yang tenang dan berani serta kuat!
i hope you'll be what you name meant to be.
ni anak kepada akk aku yg pertama~
dh lama Uncle K x nmpk auni yea.
hehehe.
umur dyea dh 4 bulan. best main dgn die td.
suka tgk die trsenyum.
:))





ini lahh keadaan kereta fairlady aku kena service.
kesian dyea kena bukak tayar ape sume.
nk kena tukar itu ini service itu ini.
dh lama x hantar service memang cmni. sume mnde ade masalah.
tp kdg2 drg ni mengade je sruh tukar itu ini, padahal xde pape pn.
so, klu nk hantar kete service, kena ajak orang yg lebih berpengalaman.
dari situ korang akan belajar.
(aku terlupa nak mintak minyak hitam lebih)
-.-



antara sbb kenapa duit yg dikeluarkan akan banyak hari ni adalah kerana banyak masalah kt kereta.
ini laa antara punca.
tayar nk meletup!
dh crack yg agak dalam.
kalau aku bawak lagi atas jalan berbatu rsenye dh memang x balik. stay je situ smpai ade kete tarik.
besides that, rim kete pn dh bengkok sane sni.
patutla hari tu bli rim 2nd hand dapat murah.
ade problem rupenye.
yg menyumbangkan kepada kerosakan tayar.





rupa baru rim tayar kereta.
sblm ni lagi cantik rsenye.
walaupun bermasalah.
;)

rim ni rim original Myvi.
ok la.
cantik jgk~
ade banyak duit nnti, aku tukar la ke sport rim baru.
siap berlampu2 okee.
biar puas hati.
hahaha.




service pnye proses habis pkul 4.30.
lama la jgk menunggu kt situ.
then. i went to Brothers.
buat tambahan sket kt kereta.
firstly, tambah lagi grounding wiring system.
yg warna purple tu.
sebelum ni ada yg warna kuning jea.
then ditambahkan lagi dengan volt balancing system.
yg kotak kecik warna biru tu.
bagus ltak mdne2 ni.
memang boleh rasa kelainan bawak kereta dgn system ni.
2ndly is front bumper.
bumper depan aku dh pecah.
jdnye aku oder yg baru. ambik dan pasang hari selasa ni.
lpas ni nk ltak somthing untuk kuatkn lagi pick up gear.
aku lupe ape nmenyea. tp harga RM188.
aku akan install mnde ni kt kereta waktu nk pasang front bumper nnti.


so skrg, kereta aku dh ok!
dh segar!
semuanya dh settle. minyak pn dh penuh.
kereta dh basuh dan berkilat.
tp, road tax jea yg tak renew lagi.
dari bulan 2 hari tu.
xde sape pn yg nk tlg buatkan. aku ni dh la kt universiti.
sibuk memanjang. krg klu aku bawak kena saman, satu hal.
ishhhh.
lantak la. kesah apea. nk bawak jgk.
tp dlm minggu ni, nk kena sttlekn jgk road tax ni.
sbb nk bawak ke UiTM lpas cuti ni.
senang skit nk bergerak kt sne nnti.
SAYA TIDAK AKAN BUAT SERVIS KERETA SEWA.
harap maaf.
:)


*sampai rumah kul 9 mlm. lama sgt sbb pembaharuan yg aku telah buat kt kereta pnye system tu.
















ini lah cerita aku dari sebelum bertolak ke rumah, smpai laaa nk habis hari tu.
sehari jea dh buat mcm2.
ni la baru puas.
xde la rse cm terbuang masa sgt.
sehari, mcm2 aktiviti. untuk esok iaitu hari ahad, aku nk singgah Sunway Pyramid jp.
shopping baju, hantar film untuk diproses dan mungkin beli sesuatu yg berkaitan dgn kemera.
itu sahaja dari saya.
tnx for reading my entry guys!
love ya!
:D

No comments:

Post a Comment