Wednesday, July 13, 2011

MATEMATIK - dulu dan sekarang

happy shufflin' everybody!
;D

selamat pagi petang malam kepada yg sedang membaca yea~
semoga hidup anda diberkati dan dimurahkan rezeki insyaAllah.

hari ni, aku nk share tentang perjalanan hidup aku dengan matematik.
kalau aku cte pn, msti ade yg x pcye.
terpulang laaaa kepada diri sndri nk cye ke x.
;)

cerita ni memang 100% betul dan aku sgt sgt sgt jujur.
taip melalui hati ni taw!
hohoho.


this is the truth:
since darjah 2 sampai hujung form 3, aku x pernah lulus maths.
paling tinggi pn C.
yup.
believe it or not.
aku pn x tau la apeeee masalah aku ni haa.
aku ingt lg. time darjah 1, mse cikgu mintak buku an,
(kena hantar buku kt depan kelas)
aku slalu buat2 hantar.
hahahaha.
dataaaaang depan kelas, ltak buku.
then, ambk balik. buat2 terlupa tulis tarikh la ape la.
duduk balik kt tmpt dduk, simpan buku tu.
jahat gilee seyyy aku ni.
xD


aku cm xde minat terhadap maths. slalu buat careless mistakes.
and time form 1  nak naik form 2, disebabkan oleh fail maths, aku kena turun ke kelas yg ke tiga.
sedih sgt. bercampur dengan perasaan malu ngn kwn2 yg naik kelas dan yg stay kt kelas yg sama.
tp x sedar2 lagi. tetap tak lulus.
aku dulu memang ada masalah ngn matematik.
tp MATEMATIK time PMR aku dapat A.
time SPM pn aku dapat A~
dan sekarang, aku berada di Fakulti Sains Komputer dan MATEMATIK untuk pengajian diploma.
 
 
belajar math logic, linear algebra, calculus and statistics.
susah tu memang susah,
tp perkara ni buat aku sedar akan sesuatu.
dalam apa jua yang kita buat, kalau ada usaha, mesti ada hasilnya.
kalau usaha tinggi, result pn tinggi.
kalau main2, malas belajar, cm 'tu' la result nye pn.
pape pn, kehidupan ni banyak mengajar kita.
gagal sekali, tak bermakna gagal selamanya.
tidak akan ada apa apa yang menghalang kita dari melakukan sesuatu melainkan diri sendiri.
di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.
hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.
macam2 lagi kata kata yg boleh dikaitkan dengan perkara ni.


yang paling paling paling penting, motivasi dan disiplin diri.
ditambahkan dengan usaha + doa + tawakal.
insyaAllah dengan segala apa yg kita usahakan, akan kita dapat hasilnya.
ini lah cerita haikal dan matematik.
:)

No comments:

Post a Comment