Tuesday, February 15, 2011

Jika Aku . . .

jika aku bukan seorang sahabat yang baik, jauhilah aku sejauh jauhnya.
jika aku bukan seorang pemimpin yang berkebolehan, ambil alih lah tempat ku.
jika aku bukan seorang lelaki yang bagus buat mu, pilih lah lelaki lain yang boleh menyayangi mu.
karena aku bukan sempurna.
aku seorang hamba Allah yang sentiasa melakukan kesalahan.
aku seorang yang hina di dunia ini.
dari dulu, aku tidak dilayan seperti kamu dilayan oleh teman2 kamu.
aku dipukul.
di hina.
di pulaukan oleh rakan sekeliling.
aku sedih dengan jalan cerita hidup ku.
ya Allah.
berikan lah aku kekuatan yg Allah.
aku sudah penat ya Allah.
tariklah nyawa ku.
aku tidak mahu menyakiti sesiapa lg.
tariklah nyawa ku.
siapalah aku ini untuk dikenang oleh sesiapa.

dan jika kamu menziarahi aku, terlihat aku sedang di usung ke liang lahad yang kecil dan gelap itu,
aku cuma minta kamu untuk menghadiahkan aku surah2 suci Allah.
aku tidak minta kasihan kamu.
aku tidak minta simpati kamu.
aku tidak minta kasih sayang kamu.
aku cuma mahu kamu semua tahu, aku sayangkan kamu semua sebagai orang yang sentiasa menceriakan hidup ku tidak kira siapa jua kamu dalam hidup ku.
maafkan lah segala kesilapan ku.
minta maaf.
minta maaf.
minta maaf.
aku tidak mampu untuk menanggung segalanya di neraka nnti.

luahan perasaan terus dari hati yg gelap ini.
sekian.

1 comment: