Thursday, May 2, 2013

Tentang Haikal

as salam si cantik dan si hensem sekalian~
nama saya haikal.
hehe.

dalam entry ni, nak kongsi sikit pasal diri ini.
:)




aku ni,
SEMUA BENDA NAK BUAT.
semua benda nak rasa.
kalau boleh semua jenis pengalaman aku nak.
tapi tak semua.
AKU TAKNAK BERENANG!
haha

bila aku tgk balik diri aku ni la kan.
tgk orang shuffle, aku nk shuffle.
tgk orang edit video, aku nk edit video.
tgk orang ambik gmbr pakai kamera besar, aku pun nak jgk.
tgk orang buat video shuffle, aku pn buat jgk.
tgk orang buat video parody, aku buat jgk.
tgk orang buat video tutorial, aku cm, apa salahnya nak buat jugak untuk kongsi ilmu.
aku tengok orang uplaod video main game, aku nak buat jgk.

masalah sbrnya aku ni.
semua benda nak buat.
tp alhamdulillah bila dah cuba semua tu, aku nampak mana potensi aku yang sebenar.
takdela masih menunggu keajaiban untuk datang dan figure out apa potensi sebenar.

untuk tahun ni, aku slow sikit bab wedding photography.
tahun ni cm x masuk sgt rezekinya.
inshaaAllah nanti nanti la kan bab tu.
aku lebih fokus untuk buat tutorial di youtube channel aku.
tak dibayar pun.
tp aku yakin ada ganjaran yang lebih besar bila aku kongsi ilmu tu dengan ikhlas.

mlm tadi aku mimpi yang orang marah aku buat tutorial free.
org lain nak cari makan.
mmbuatkan aku terfikir aku tak sepatutnya buat tutorial tu semua.
better aku record, burn dalam DVD then jual.

bila bangun dari tidur, aku taknak benda tu.
biarlah apa yang kita buat tu ikhlas.
dan tak hanya fikir duit semata.
aku bukannya dah kahwin lagi pun kan.
muda sangat laagi.
masih di bawah jagaan ibu bapa.
alhamdulillah keluarga aku okay.
xde la timbulnya masalah keewangan sangat.
semuanya cukup alhamdulillah.

cuma bila aku nak beli ssuatu yang aku memang rasa kalau aku mintak duit kt mak atau ayah drg tak kasi,
aku akan berusaha untuk cari duit dan beli benda2 yang aku nak tu.
apa yang penting la.
setakat handphone, pakai mana yang ada dulu.
kena start berjimat.
aku nak beli apartment kt Putrajaya ni.
inshaaAllah~






























soooooooooooo,
itu saheje leee yang di kongsinyeee.
serba sedikit tentang diri ini.
semua benda nak buat.
benda yang elok lah.
benda yang tak elok cm merokok apa semua tak ada nafsu pun nak buat.
inshaaAllah dilindungi.
hee.

jaga diri yea kawan kawan.
jangan nakal nakal.
:)

No comments:

Post a Comment