Friday, November 16, 2012

Video Tentang Kehidupan Kampus



as salam semua !
:D


untuk minggu ni, ada lagi projek video sebelum bertolak pulang ke kampus.
seperti yang anda boleh lihat di atas, saya dah buat senarai panjang apa yang perlu.

dibantu oleh diaa. yeay !
bantu buat senarai je la. hee.

video ni tajuknya "Barangan Asas Kehidupan Kampus"
jadinya, di atas itu adalah senarai barang apa yang perlu dibawa, barangan tambahan dan juga barang yang tak perlu di bawa.

kenapa buat?
objektif saya adalah untuk meringankan beban adik adik yang nak masuk zaman kehidupan kampus.
sebab saya dulu memang tak tahu apa apa.
takde sebarang sumber rujukan.
semuanya kena fikir sendri.
bila dah ada pengalaman, buat la satu video untuk perkongsian semua.
insyaAllah dapat membantu adik adik di luar sana.
:)












Stage of Editing

Day1
1. Video drafting di dalam telephone. hewhew
2. Second Video Drafting di atas kertas.
3. Final Video Drafting di atas kertas dengan info tambahan
TIME SPENT : 2 and a half hours

Day2
1. Video Shoot for 2 Hours bersama bahan bahan yang perlu
2. Basic Video Editing
TIME SPENT :  6 Hours

Day3
1. Arrange All of the videos accordingly
2. Cut unnecessary scenes
3. Zoom in and Zoom out effects
4. Insert Text
5. Suitable color correction and other effects
6. Render the video
7. upload
TIME SPENT :  7 Hours



Total Time Spent for this video : About 16 Hours
yup.
bukan senang nak buat sesebuah video.
kena ada perancangan dan kemahiran untuk sunting video tu.
banyak masa dan tenaga diluahkan untuk video ini.
hee. insyaAllah dapat membantu.



walaupun ada orang yang tak hargai, takpelah.
aku akan terus buat dan buat sampai korang fed up.
;)



*baru je upload, terus ada DUA DISLIKES.
aku tak tau apa masalah orang yang tak suka video aku tu. sekadar dengki atau apa pun tak tahu ler.














































insyaAllah akan ada video baru lagi selepas ini.
nantikan.
:D


THE VIDEO:
 
 

No comments:

Post a Comment